کنترل عصبانیت
مشاوره روانشناسی
کنترل عصبانیت
چهار شنبه 22 شهريور 1396 ساعت 10:0 | بازدید : 363 | نویسنده : heiroo | ( نظرات )

 

بهتر است عقده دلت را خالی کنی

  • کنترل عصبانیت چقد روی شخصیت ما اثرگذار است ؟
  • چگونه می توانیم عصبانیت خود را کنترل کنیم ؟
  •  راه های کنترل عصبانیت چیست ؟

کنترل عصبانیت ؛ بهتر است عقده دلت را خالی کنی دیگر فکر سمی ؛ همانطور که قولش را داده بودیم روزانه درباره ی یک فکر سمی صحبت کرده و مشاوره آن را به خوبی و با تفصیل توضیح و تحلیل می کند . برای تشخیص و شرح بیشتر این فکر بگذارید مطلب را با یک مثال از این فکر سمی یعنی ” بهتر است عقده دلت را خالی کنی ” شروع کنیم و در مورد کنترل عصبانیت بیشتر بدانیم .

سینا باعث شده بود چند بار بیکار شود ، دو بار زنش را طلاق بدهد و بسیاری از دوستانش را برنجاند . او می گفت برای من هیچ اهمیتی ندارد . من احساساتم را خفه نمی کنم که اینگونه کنترل عصبانیت کنم و غصه ها را در خودم نمی ریزم . خواهرم  احساساتش را در خودش می ریزد و سردرد میگرنی دارد‌ .

 

 

من ترجیح می دهم سالم و زنده بمانم ولی تنها باشم . من دوست ندارم عصبانیتم را قورت بدهم و بعد بمیرم و تشییع جنازه بزرگی برایم بگیرند و بگویند چه موجود نازنینی بود و کنترل عصبانیت مرا تحسین کنند .

 

تحلیل مشاوره از این فکر سمی ” بهتر است  عقده دلت را خالی کنی به سمت کنترل عصبانیت “

سینا مثل بسیاری از آدم ها معتقد است اگر عصبانیتش را بیرون نریزد و در واقع کنترل عصبانیت کند ، رگ هایش از فرط فشار پاره می شوند . بنابراین معتقد است از کوره در رفتن راه درستی برای ابراز عصبانیت است .

انکار یا فرو خوردن احساسات ، یا لبخند زدن درحالی که عصبانی و ناراحت هستیم ، عمل ناسالمی است . اکثر مشاورین متخصص هم توصیه می کنند عصبانیت خود را بیرون بریزیم .

 

اما بهترین راه بروز دادن عصبانیت چیست ؟

آیا باید صدای تان را بلند کنید ، روی میز بکوبید ، مشت تان را گره کنید و پای تان را روی زمین بکوبید ؟ آیا باید توپ و تشر بزنید ؟ آیا باید با داد و فریاد را ه انداختن ، دست بالا بگیرید؟ جواب ، خیر است !

مردم آدم هایی مثل سینا را پرخاشگر می دانند . آن ها نمی دانند چطور احساسات شان را آرام بروز بدهند . خشمگین شدن یا از کوره در رفتن ممکن است موقتا شما را راضی و آرام کند ولی دیری نمی گذرد که مثل سابق ، غرق ناراحتی خواهید شد . درضمن دیگران را نیز می ترسانید .

 

بهتر است عقده دلت را خالی کنی 1

 

در مقابل این گروه ، عده ای هستند که جای از کوره در رفتن ، ابراز وجود می کنند . آن ها دلگیری های خود را از همان لحظه اول رفع می کنند و نمی گذارند  دلگیری های شان روی هم جمع شود . این گروه ، خواسته های شان را بیان می کنند و بدون آن که خشمگین شوند و دیگران را تحقیر کنند ، روی حرف خود می ایستند . به عبارت دیگر ، هیجانات تند و تیز شان را محکم ، صریح و عاقلانه بروز می دهند .

 

مشاوره تلفنی می تواند در کنترل عصبانیت شما یاری گر باشد

شما می توانید برای کنترل عصبانیت خود و گرفتن راه حل هایی در این زمینه از خدمات مشاوره روانشناسی استفاده کنید ؛ بدین منظور شما می توانید بدون پیش شماره از تلفن ثابت با  شماره تلفن ۹۰۹۲۳۰۵۹۸۳ تماس حاصل فرمایید تا از مشاوره روانشناسان و متخصصان مرکز مشاوران هیروو ، بهره مند شوید .

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

” صراحت مودبانه از لحن تند بهتر است ” راهی برای کنترل عصبانیت

در اینجا مثالی می زنیم  . فرض کنید در گفتگوی زیر بین مریم و لیندا شما مریم هستید . به لحن تند لیندا چگونه واکنش نشان می دهید ؟ به اظهارات مودبانه ولی صریح او چطور ؟

لیندا از دست مریم عصبانی می شود و می گوید :  حرامزاده ! فکر می کنی کی هستی ؟ چطور جرئت کردی مرا دور بزنی و به رئیسم بگویی زیاد به تو کار می دهم ؟ »

حالا اظهارات مودبانه ولی صریح لیندا را بخوانید : « از این که مرا دور زدی و به رییسم گفتی خیلی به تو کار می دهم ، عصبانی هستم ، بهتر است این کار را تکرار نکنی . » لیندا در اظهارات مودبانه خودش عصبانیتش را فرو نمی خورد و بروز می دهد .

 

کنترل عصبانیت

 

در این حالت ، مریم بیشتر احتمال دارد با او موافقت کند . شما با ابراز وجود مودبانه ، نه تنها نتایج بهتری می گیرید بلکه سلامت خود را نیز حفظ می کنید .
پادزهرها در فکر سمی بهتر است عقده دلت را خالی کنی
نجواهای درونی اصلاحی
۱ . ابراز عصبانیت خوب است ولی بهتر است آن را با وجود نشان بدهیم نه پرخاشگری .
۲ . از کوره در رفتن به ضرر تو است .
۳ . اگر به جای او بودم ، عصبانیتم را چطور بروز می دادم ؟ وقتی خشمگین می شوم معنایش این است که دیگران خیلی روی من نفوذ دارند .
۴ . این فکر من است که دیوانه ام نه دیگران .

باور مخالف مثبت
به جای آنکه عقده دلت را خالی کنی ، ابراز وجود کن .
 

مشاوره خانواده تلفنی

 

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو




موضوعات مرتبط: روانشناسی , بزرگسال , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

نظر شما درباره وبلاگ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 828
بازدید کل : 40519
تعداد مطالب : 160
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشاوران هیروو و آدرس heiroo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 160
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 5
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 5
:: بازدید ماه : 828
:: بازدید سال : 3316
:: بازدید کلی : 40519